Tarih boyunca, ticaret yolu üzerindeki konumuyla, dünya ticaretinin geçiş güzergâhı, medeniyetlerin buluşma noktası olan Anadolu, deniz ulaşımının maliyet olarak daha cazip hale gelmesiyle, bu anlamdaki etkin konumunu kaybetmişti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, son dönemde orta koridor ve kalkınma yolu gibi dünya ticaret piyasasına bomba gibi düşen projelerini açıkladı. Bunlar hem Türkiye, hem de Çin’den Avrupa’ya geçiş güzergâhında olan bütün ülkelerin ekonomisine katkı yapacak önemli projeler.
ULAŞTIRMA BAKANLIĞININ HAKEMLİ DERGİSİNİN İLK KONUSU KALKINMA YOLU
Kalkınma yolu son derece detaylı düşünülmüş bir demiryolu hattı. Bu hatlar tamamlanınca, Çin’den Avrupa’ya 24 saatte tonlarca ürün nakledilebilecek. Bu projenin arkasında son derece ince düşünmüş bilim insanları var. Bunu Ulaştırma Altyapı Bakanlığı ekibinin üzerinde titizlikle çalıştığı ve sektörde çığır açacak olan “Ulaştırma ve Altyapı” dergisinin ilk sayısında daha net görmüş olduk.
Dergi üzerinde çalışma yapıldığını duyduğumdan itibaren içerikte kalkınma yolu projesine geniş yer ayrılacağını düşünmüştüm. Ardından ilk sayının tamamının küresel ticaretin yeni rotası kalkınma yolu projesine ayrıldığını gördüm.
GÜZERGÂHTAKİ BÜTÜN ÜLKELER KALKINACAK
Ülkemizin en büyük ulaşım projelerinden biri olan Kalkınma Yolu Projesi sadece Türkiye’nin altyapısal dönüşümünü değil, aynı zamanda küresel ticaretin dinamiklerini de etkileyecek potansiyele sahip.
Dergi yazarları da, Kalkınma Yolu'nun sektöre sağladığı faydaları ve stratejik önemini ele alıp, sektördeki güncel gelişmeleri de gözler önüne seriyor.
URALOĞLU’NDAN BİLİMSEL ARKA PLAN VURGUSU
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu tür makalelerin ulaşım sektöründe yeni stratejilerin gelişmesine ve daha etkin politikaların oluşturulmasına olanak sağlayacağını belirtiyor. Özellikle tüm dünya için önemli ve Çin İpek Yolu’na alternatif olan Kalkınma Yolu Projesi’ne ayrıca dikkat çekerek çalışmalara büyük katkı sunuyor. Derginin ilk sayısı şimdiden 3 bine yakın okunmuş.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından ulaştırma ve altyapı alanında akademik dünyaya ve sektöre katkı sağlamak amacıyla hazırlanan dergi, ulaştırma ve altyapı alanında akademik dünyaya ve sektöre katkı sağlayacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, derginin ulaşım ve altyapı alanındaki bilimsel çalışmaların artırılmasına yönelik büyük bir adım olduğunu vurguladı.
DERGİ SEKTÖRE BİLİMSEL DAYANAK OLACAK
Derginin sektöre ve akademiye sağlayacağı katkıları daha iyi anlayabilmek için, Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarını dikkate almak önemli. Bakan, derginin, ulaşım ve altyapı sektöründe bilimsel bilginin artmasını sağlayarak Türkiye'nin rekabet gücünü yükseltmeye ve sürdürülebilir kalkınmayı sağlamaya yardımcı olacağını belirtti. Ayrıca, derginin yalnızca ulusal değil, uluslararası düzeyde de akademik araştırmalara katkıda bulunacağını ifade etti.
İKİNCİ SAYI İÇİN BİLİMİNSANLARINA ÇAĞRI
Peki, derginin geleceği nasıl olacak? Bakan Uraloğlu, derginin ikinci sayısı için makale çağrısı yaptığını açıkladı. Bu sayı, ulaşım sistemlerinde sürdürülebilirlik konusunu ele alacak ve yenilikçi araştırmalar, uygulamalı projeler ve teorik katkılarla zenginleşecek. Derginin bu sayısına başvurular için son tarih ise 20 Nisan 2025. Uraloğlu, derginin akademik dünyada kalıcı bir kaynak olmasını hedeflediklerini ve bilimsel bilginin paylaşılmasının önemini vurguladı.
BÜTÜN BAKANLIKLAR ÖRNEK ALMALI
Birçok alanda olduğu gibi, ulaştırma ve altyapı sektöründe de bilimsel bilgi paylaşımı büyük bir önem taşıyor. "Ulaştırma ve Altyapı" dergisi, bu ihtiyacı karşılamak için güçlü bir platform sunuyor. Bakan Uraloğlu’nun belirttiği gibi, hayat sürekli bir öğrenme ve gelişim sürecidir ve bu süreçte bilimsel çalışmaların rolü büyüktür. Bu derginin, sektördeki gelişmelere ve küresel ticarete sağladığı katkılarla, değerli bir kaynak olacağı kesin. Umarım Ulaştırma Bakanlığının yaktığı fitil bir işaret olur ve bütün bakanlıklar, çalışmalarına bilimsel bir dayanak anlamına gelecek bu tür kaynaklar ve bilgi havuzu oluşturur.