Ticaret Bakanlığı'nın yürürlüğe koyduğu ve yasal bir zorunluluk haline gelen fiyat görünürlük düzenlemesi, restoran, kafe ve diğer işletmelerde uygulanmaya başlandı. Ancak, uygulama aşamasında ciddi sıkıntılar yaşandığı ve işletmelerin bu kurallara uymadığı şikayetleri yapılıyor. Tüketicilerden gelen şikayetlerin arttığı belirten, Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Hukuk Komisyonu üyesi Avukat Tuana Tezsever, menü fiyat listelerin konusunda yaşanan sorunları ve çözüm yollarını konuştu. 1 Ocak 2024 itibarıyla yürürlüğe giren düzenlemeye göre, restoran ve kafelerde fiyat listelerinin hem girişte hem de ödeme sırasında görünür şekilde asılması zorunlu hale geldi. Ancak, birçok işletmenin bu kurala riayet etmediği ve çeşitli bahanelerle tüketicileri mağdur ettiği yönünde şikayetler aldıklarını ifade eden Tezsever, işletmelerin bazı bahanelerle bu kurala uymadığını belirtti.

Tüketicilere Menü Uyarısı 1

KAPIDA VE KASADA FİYAT FARKI

Altının gramı 2 bin 952 liradan işlem görüyor Altının gramı 2 bin 952 liradan işlem görüyor

Özellikle, ‘QR menü hazır değil’ veya ‘Yeni menü hazırlanıyor’ gibi gerekçelerle fiyatların görünür şekilde asılmadığını söyleyen Tezsever, “Tüketicilerimiz ne kadara yiyeceğini bilmek zorunda. Şimdi tabii bir de şöyle bir durum. Fiyatı kapıya restoranlarımız asıyorlar. Bu konuda bayağı bir gelişme kat ettik. Ancak bu sefer de menü ile kapıya asılan fiyat arasında farklılıklar olmaya başladı. Bu da hukuka aykırı bir uygulama ve aslında tüketicinin de lehine olan fiyatın uygulanması gerekiyor” dedi.

Tüketicilere Menü Uyarısı 2

“TÜKETİCİ MAĞDUR EDİLİYOR”

Kapıya asılan fiyat ile menüdeki fiyatlar arasında tutarsızlıklar yaşanmasının tüketicide mağduriyetler oluşturduğunu ifade eden Tezsever, “Burada da ‘QR menü hazır değil’ ‘Menü değişti’ gibi bahaneler ortaya konmaya çalışılıyor. ‘Aslında güncel fiyatımız buydu. Bu fiyat üstünden ödeme almak zorundayım’ gibi bahanelerle kasada tüketici mağdur edilmeye çalışılıyor. Bununla alakalı böyle bir mağduriyet yaşayan tüketicinin derhal Ticaret Bakanlığı'na şikayette bulunması gerekiyor” diye konuştu.

Denetimlerin sıkılaştırılmasa gerektiğini vurgulayan Tezsever, “Şikayette bulunduğunda, Ticaret Bakanlığımız gerekli işlemleri derhal yapıyor. Bu konuda aslında çok hızlı çalışıyorlar. Bu fırsatçılığın önüne geçmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bu anlamda kurallara uyulduğu takdirde denetimlerin sıklaştırılmasıyla birlikte tüketici lehine güzel bir adımdı. Vatandaşlarımızı haklarını mutlaka arasınlar. Aradıkları takdirde mutlaka kazanan taraf tüketici olacaktır” dedi.

Editör: Haber Merkezi