Neşet Gündüz'ün YouTube'de yayınladığı "Neşet Gündüz Tüketici Haklarım TV" kanalında, kullanıcıların elektrikli araç tercihlerinden pişmanlık duyduklarını ifade etti. Gündüz, "Bu pişmanlık duygularını etkileyen birkaç ana faktör bulunuyor: Şarj altyapısı sorunları, satın alma maliyeti ve hizmet sorunları elektrikli araç kullanıcılarının karşılaştığı başlıca zorluklar arasında yer alıyor" açıklamasında bulundu.

 “ELEKTRİKÇİ ARAÇLARA ARZ TALEP AZALDI”

Son yıllarda elektrikli araçlara arz talebin azaldığını aktaran Gündüz, "Bize ve üretici firmalara şikayetler gelmekte. Sadece Türkiye'de değil, Almanya'da bile yapılan bir ankete göre, Almanların yüzde 53'ü elektrikli otomobillerini satın aldıkları veya kiraladıkları için pişman. Monto COO'su Max Schorer, şarj edilmesinin son yıllarda daha pahalı hale gelmesinin Elektromobilite üzerinden yapılan bir araştırmada birçok elektrikli otomobil sürücüsünün kararından memnun olmadığı" ifadelerini kullandı.

Gündüz, Amerika, Japonya, Çin ve Türkiye gibi son tüketici kullanıcılar için uygun olmayan pillerin başka bir sistemle değiştirilmediği sürece elektrikli araçlara olan arzın talebin azalacağını ifade ederken, "Pillerin yapım aşaması, geri dönüşümü ve kilogram başına 226 gram karbon salınımı ile dünya genelinde üretilen elektriğin yüzde 40'ının karbondan elde edilmesi nedeniyle elektrikli araçların çevreci olmadıkları görülüyor" şeklinde konuştu.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR GÜVENLİ Mİ?

Elektrikli araçların bataryaları, yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmaları nedeniyle kısa devre, aşırı ısınma gibi durumlar sonucu yangın riskinin yüksek olduğunu aktaran Gündüz, “Bu tür durumlar, lityum iyon bataryaların zarar görmesi sonucu meydana geliyor ve yangınlar, benzinli araçlardaki yangınlara kıyasla daha şiddetli oluyor” diye kaydetti.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR EKONOMİK Mİ?

Elektrikli araçların ilk çıktığında çok büyük kampanyalar, reklamlar ve devlet teşvikleri ile desteklendiğini belirten Gündüz, “Tüketicilerimizden gelen şikayetlerden de anlaşılacağı gibi pille çalışan elektrikli araçlara arz talep çok azaldı. Enerjinin pahalanması, depolama esnasında yaşanan kayıplar, soğuk havalarda yüzde 35’e varan enerji kaybı ve yollarda kalmasında dolayı tüketiciler tarafından sıcak bakılmıyor” diye aktardı.

“LİTYUM PİLLER OTOMOBİLİN YARI FİYATI”

Elektrikli araçlarda bulunan pillerin araçlarla yarı fiyata olduğunu söyleyen Gündüz, "Bu piller hem yangın esnasında yanma olasılığı yüksek, hem de pahalı olduğu için tüketiciler tarafından tercih edilmiyor. Sorun sağlayan pillerin yerine daha güvenilir, daha çabuk şarj olabilen ve ekonomik olan araçlar üretmek zorundayız. Buradaki amacımız pil sistemlerinin ve enerji sağlayan akımların değiştirilmesidir” dedi.