Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz son dönemde artan internet bankacılığı dolandırıcılığı hakkında tüketicilere önemli uyarılarda bulundu. Gündüz, dolandırıcılık faaliyetlerinin artık dijital platformlara kaydığını belirterek, günümüz dolandırıcıların, teknolojiye ayak uydurarak her türlü elektronik sistemden faydalandığını söyledi. Gündüz tüketicilerimiz her zamankinden daha dikkatli olmak zorunda olduğunu ifade etti. Bankaların veri güvenliği konusunda sorumluluk taşıdığını vurgulayan Gündüz, “Bankalar, müşterilerinin kimlik ve şifre bilgilerini güvence altına almak için en güncel teknolojileri kullanmak zorunda. Ayrıca, dolandırıcılık amacı taşıyan işlemleri tespit edecek mekanizmalar kurmalı ve bu mekanizmaların etkinliğini artırmalıdır” ifadelerini kullandı.
“UYURKEN HESAPLARIMIZ UYUMUYOR!”
Tüketicilerden gelen bir soruya yanıt veren Gündüz, “Biz uyurken hesaplarımız uyanık. Dolandırıcılar asla durmuyor. Gecenin bir yarısı adınıza kredi çekilip hesabınıza yatırılabilir ve sizden bu parayı başka bir hesaba göndermeniz istenebilir. Sakın ola ki böyle durumlarda panikle hareket etmeyin. Önce bankanızla iletişime geçin, paranın kaynağını sorgulayın ve asla onay vermeyin” diyerek uyarıda bulundu.
BANKALARIN SORUMLULUĞU ALTINDA
Konuyla ilgili Yargıtay kararlarına atıfta bulunan Gündüz, “İnternet dolandırıcılığı yoluyla hesaplardan para çekilmesi durumunda sorumluluk tamamen bankalara aittir. Tüketicilerimiz kendilerini güvende hissetmeli ancak yine de tedbiri elden bırakmamalıdır. Çünkü bankalar, müşterilerinin paralarını korumakla yükümlüdür” dedi.
NELERE DİKKAT EDİLMESİ GEREKİYOR?
Dolandırıcıların en çok banka bilgileri, kimlik bilgileri ve internet şifrelerine erişim sağlamak istediğini belirten Gündüz, “Tanımadığınız bir hesaptan para alırsanız, hemen bankanızla iletişime geçin ve kaynağı araştırmadan hiçbir işlem yapmayın” diye konuştu. Dolandırıcılık olaylarında müşterilerin bankalara güvenebileceğini ifade eden Gündüz, “Dolandırıcılara karşı en büyük kalkanımız dikkatli olmak ve bilmediğimiz bağlantılara, mesajlara itibar etmemektir” diye kaydetti.
GÜNDÜZ’DEN TÜKETİCİLERE ÇAĞRI
Gündüz, tüketicilere seslenerek, “Bankalarla aranızda güven sözleşmesi vardır. Bu yüzden dolandırıcılıkla ilgili bir zarar oluştuğunda, bankanız size destek sağlamak zorundadır. Ancak hiçbir zaman tedbiri elden bırakmayın ve dolandırıcıların oyunlarına gelmeyin” diye uyarıda bulundu.