Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2025 yılı itibariyle ilkokul düzeyindeki öğrencilere karne verilmeyeceğini, bunun yerine gelişim raporlarının sunulacağını söyledi. Lider Haber TV’de İrem Koca’nın sunduğu Gün Ortası Programına konuk olan Eğitimci Sosyolog Prof. Dr. Tunay Kamer, ilkokullar için uygulamaya konulacak olan gelişim raporunun artıları ve eksilerini değerlendirdi. Bakan Tekin’in göreve geldiği günden itibaren ölçme ve değerlendirme biçimlerinde değişiklik sinyalleri verdiğini hatırlatan Kamer, “Özellikle ilkokul seviyesinde yazılı sınavların kaldırılması için çalışmalar başlatılmıştı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, süreç odaklı bir değerlendirme sistemi hayata geçiriliyor. Bu sistemde öğrenciler, yalnızca sınav sonuçlarıyla değil, sosyal ve duygusal gelişimleriyle de değerlendirilecek” dedi.

RAPORLAR VELİLER İÇİN DAHA ANLAŞILIR

Bakan Tekin’in birkaç gün önce eğitim muhabirleriyle yaptığı toplantıda, gelişim raporlarının sade ve anlaşılır bir formatta sunulacağını belirttiğini aktaran Kamer, “Bu değişim sadece öğrencilerin değil velilerin de sürece dahil olmasını kolaylaştırmayı hedefliyor” diye konuştu.

İLK UYGULAMA 17 OCAK’TA

Kamer, ilk gelişim raporları, 17 Ocak 2025 tarihinde birinci sınıf öğrencilerine dağıtılacağını, Ancak diğer sınıflarda karnelerin verilmeye devam edeceği ifade eden Kamer, uygulamanın aşamalı olarak genişletilmesinin planlandığını, ilerleyen yıllarda tüm ilkokul düzeyine yayılacağını söyledi.

112 Acil Çağrı Merkezleri, geçen yıl 103 milyon çağrıya yanıt verdi 112 Acil Çağrı Merkezleri, geçen yıl 103 milyon çağrıya yanıt verdi

EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞÜ

Öğretmenlerin bu yeni sisteme adaptasyonu için gerekli bilgilendirme ve modül entegrasyonlarının yapıldığını belirten Kamer, okul öncesi eğitimde benzer raporlama sistemlerinin başarıyla uygulandığını hatırlattı. “Bu sistemin ilkokul düzeyinde de etkili bir şekilde uygulanabileceğini düşünüyorum. Ancak uygulama süreci, zaman içinde hem eğitimcilerden hem de velilerden alınan geri bildirimlerle geliştirilecektir” dedi.

AKADEMİK BAŞARIDAN ÇOK SÜREÇ ODAKLI SİSTEM

Yeni sistemin, öğrencilerin sadece akademik başarılarına odaklanmaktan ziyade, onları bir bütün olarak değerlendirmeyi amaçladığını ifade eden Kamer, bu değişimin Türkiye’nin eğitim sistemindeki dönüşümün önemli bir parçası olduğunu vurguladı. Kamer, “Sosyal ve duygusal gelişimlerin hani eskiden karnelerde bunu eklemişlerdi bir önceki dönem hatırlanacağı üzere yani velilerimiz hatırlayacaktır veya bizim çocukluğumuz döneminde de sol tarafında dersten almış olduğu notlar sağ tarafında da iyi bir birey olduğunu, özgüveninin yüksek olduğunu, gelişimsel özelliklerini tam olarak tamamlayabilme becerisi içerisinde olduğu gibi belli ifadeler vardı. Onlarda da peki veya iyi tarzını da yazardı, hatırlanacağın üzere. Milliyetin Bakanı'nın burada vurgulamak istediği aslı durum bu işte. Sadece akademik başarı ile küçük yaştaki çocukların değerlendirilmemesini, Bu gelişim özelliklerinin sosyal duygusal gelişimlerinin de gözlemlenebilir veya değerlendirilebilir olduğunu vurgulamak amacıyla eğitim sistemimize entegre olmuş bir yeni bir bakış açısı” dedi.