Ekonomi

İndirim ararken tuzağa düşmeyin

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Hukuk Komisyonu Üyesi Avukat Çisil Tuana Tezsever, tüketicilerin indirimlerdeki ‘tüketici mağduriyetine’ karşı yapabileceklerini anlattı.

Abone Ol

İndirim dönemlerinde, birçok firma tarafından sunulan indirimlerin gerçekçi olup olmadığına dair soru işaretleri artıyor. Kasım ayında yaşanan bir örnekte, aynı ürün bir hafta önce daha uygun bir fiyata satılırken, indirim zamanında fiyatların yükseltildiği ve sonrasında düşük bir fiyatla sunulduğu görülüyor. Tüketicilerin bu tür uygulamalara dikkat etmesi gerektiği belirtiliyor. Alacakları ürünleri bir hafta öncesinden favorilerine ekleyip fiyatları takip etmeleri öneriliyor. Eğer orantısızlık görülürse, Ticaret Bakanlığı'na şikayetlerini iletmeleri gerekiyor. Ticaret Bakanlığı, bu tür uygulamalara karşı çalışmalarını artırarak devam ettiriyor. Yapılacak olan yeni bir uygulama ile müşteri gibi davranarak indirimlerin gerçekliğini tespit edecekler sorun çıktığı takdirde firmalara gereken işlemleri yapacak.

İNDİRİM YERİNE ‘İNDİRİMCİK’

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Hukuk Komisyonu Üyesi Avukat Çisil Tuana Tezsever konuyla ilgili yaptığı açıklamasında “Karacuma, Şahane indirimler gibi birçok tabirler var şu anda. İndirim gibi görünen ve ama indirimciğe benzeyen bir mesele haline geldi, çünkü Kasım ayında bir hafta önce aynı ürün daha uygun fiyatlı satılırken ürünün fiyatını artırıyorlar. Artırılan fiyat üstünden indirim yapıyorlar ve son zamanların en düşük fiyatı gibi lanse ediyorlar” dedi.

TÜKETİCİNİN DİKKAT ETMELİ

Tezsever, bu yapılan işlemin doğru olmadığını vurgulayarak “Tüketicilerin bu tür uygulamalara dikkat etmesi gerekir. Alacakları ürünleri bir hafta öncesinde favorilere ekleyip fiyat takibi yapmalarını, arada bir orantısızlık görüldüğü takdirde Ticaret Bakanlığı'na şikayetlerini yapmalarını öneriyoruz” diye konuştu.

TİCARET BAKANLIĞI HAREKETE GEÇTİ

Ticaret Bakanlığı bu konuda çalışmalar yaptığını ve tüketicilerin fiyat konusunda orantısızlık tespit ettiğinde Ticaret Bakanlığına bildirmelerini isteyen Tezsever, “Fakat, fırsatçıların önüne geçmek kolay değil. Ticaret Bakanlığı'nın şöyle bir uygulaması olacak; müşteri gibi satın alacak ve indirim var mı yoksa tüketici mağdur mu ediliyor, onu tespit ettiği takdirde gerekli işlemleri firma ile ilgili yapacak. Bizler de tüketiciler olarak bu tarz uygulamalara yer veriyoruz ve tüketicilere yardımcı olmaya gayret gösteriyoruz” diye kaydetti.

{ "vars": { "account": "G-2WKLC3DMKW" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }