Gündüz, tüketicilerin aldıkları ürünlerin zamanında toplanıp ulaştırılması gerekiyor. Ancak, ‘kesmece veya güzeldir’ sözleriyle satılan ürünün alındıktan sonra beklenmeyen bir durumla karşılaşıldığında, tüketicilerin haklarını savunma hakkı olduğuna vurgu yaptı.  Bu durumda, pazarcıdan veya satıcıdan alınan ürünlerde bir sorun çıkması halinde hemen ilgili pazar yerinden tutanak tutturulması gerektiğine dikkat çeken Gündüz, “Kesmece deyip, güzeldir karpuzun deyip, garantisi benimdir diyen satıcıdan, pazarcıdan aldığınız karpuz kabak çıkar veya kelek çıkarsa hemen ilgili pazar yerinden, zaptadan bir tutanak tutturun” dedi  

“TEZGAHIN FOTOĞRAFINI ÇEKİN” 

Özellikle pazar yerlerinde fiş ve fatura verilmediği için tüketicinin satıl aldığı yerin fotoğrafını çekmesinin tavsiyesinde bulunan Gündüz, “Mümkünse pazar yerindeki alışveriş yaptığınız yerden de fotoğrafını çekin. Muhakkak zabıtadan bir tutanak tutturmanız ve bu konuda da satıcıya gidip; karpuzun ve kavunun kelek çıktığını, kabak çıktığını kendisine bildireceksiniz. Bunu geri iade almak zorunda” diye konuştu.  

“FİŞİNİZİ FATURANIZI İSTEYİN!” 

Gündüz, tüketicilere bu konuda yasal haklarının olduğunu hatırlatarak “Eğer iade almadığı takdirde elinizdeki tutanakla, maliyeye şikayet ederek, gelir idarsine şikayet ederek, vergi kaçırmaktan dolayı vergi usul kanununda faturanızı, fişinizi isteyin. Aldığınız fatura ve fişle birlikte gerekli ilçe hakem heyetinin müracaatınızı yapın ve para iadesini alın” diye kaydetti.  

“TAZMİNAT DAVASI AÇILABİLİR” 

“Ben uğraşamam 40 lira, 50 lira bunun peşinden mi koşturacağım” diye tüketiciye seslenen Gündüz, “Yasa diyor ki 6502, borçlar kanununu da sizin için koydum. Hiçbir harç ödemeden kazandığınız davada maddi manevi tazminat davası da açabilirsiniz. Yani bir kavun, bir karpuz kabak ya da kelek çıktığında aslında satıcıya 10 bin liraya, 20 bin liraya, hatta 30 bin liraya kadar da ceremesi çıkmış olacak. Onun için bilinçli tüketici olalım, haklarımız arayalım” diye uyardı.