Ekonomi

Sahte dövize karşı ‘komisyon’ önlemi

Türkiye’de dolar bozduracak kişiler için döviz bürolarının; 50 dolarlık banknot için 1,5 dolar, 100 dolarlık banknot için ise 3 dolar komisyon zorunluluğu getirdiğini anlatan Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, “Döviz büroları kendi kendilerine kanun icat etmesinler. Tüketicilerden haksız ve hiçbir şekilde komisyon alamazlar” dedi.

Abone Ol

Sahte banknot olaylarındaki artış nedeniyle döviz bürolarında 50 ve 100 dolarlık banknotlar için sigorta komisyonunu zorunlu hale getirilmesini eleştiren Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, vatandaşlara komisyon ödememeleri konusunda uyardı. Komisyon ödedikleri koşulda da kesinlikle fiş alarak kontrol etmelerini ve fiş ile tüketici hakem heyetine başvurmaları tavsiyesinde bulundu.

TÜRKİYE TARİHİNDE BİR İLK

Sahte banknot vakaları nedeniyle döviz bürolarının yasal olmayan bir şekilde sigorta amaçlı komisyon zorunluluğu getirdiğini belirten Gündüz, “50 ve 100 dolarlık banknotların altında Türkiye'de dolar bozduracak olan kişilerden sahte döviz riski nedeniyle döviz büroları sigorta komisyonu almaya başladılar. Türkiye tarihinde ilk kez banknotların sahte çıkma ihtimaline karşı komisyon ödemek zorunda kalan tüketiciler 50 dolarlık banknot başına 1,5 dolar 100 dolarlık banknotlarda ise 3 dolar kesintiye rıza gösterme zorunluluğu bırakmaktadırlar” dedi.

“KANUN İCAT ETMESİNLER”

“Ne güzel bir dünya. Asa kimdeyse, Musa o” diyerek döviz bürolarını uygulamasının doğru olmadığını savunan Gündüz “Döviz büroları kendi kendilerine kanun icat etmesinler. Tüketicilerden haksız ve hiçbir şekilde komisyon alamazlar, almamaları lazım. Tüketicilerimizden bu şekilde komisyon aldıklarında kesinlikle fişlerini alsınlar ve kontrol etsinler. Her alınanın ve yapılan işlemin fişlerde yazılı olmasına da dikkat etsinler. Aldıkları fişleri internetten hakem heyetlerine müracaat ederek komisyon bedelini iade aldıkları gibi adliyeye giderek icra müdürlüğüne başvurarak hiçbir harç ödemeden maddi, manevi tazminatlarında alabilecekler” diye konuştu.

“HAKKINIZI YEDİRMEYİNİZ”

Vatandaşların böyle bir durum karşısında ne yapmaları gerektiğini anlatan Gündüz, “Böyle bir durumda karşılaşan tüketicilerimizi ALO 175 ve tüketici haklarına ihbar etmelerini de istiyoruz. Değerli tüketiciler, bu neye benziyor biliyor musunuz? Karşı taraf arabasını sigorta alamayıp sizin yaptığınız sigortadan faydalanması gibi. Ne uyanıklık, ne fırsatçılık, ne de ahlaksızlık. Kesinlikle değerli tüketiciler bu haklarınızı yedirmeyiniz” diye kaydetti.

{ "vars": { "account": "G-2WKLC3DMKW" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }