Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler tarafından gösterilen bazı yaygın belirtiler aşağıdaki gibi sıralanabilir;

-İsmi söylendiğinde tepki vermemesi, kendisiyle konuşulduğunda duymuyormuş gibi görünmesi,

-Kucaklanmaya direnç, tek başına oynamayı, kendi dünyasında kalmayı tercih etmesi

-Göz temasından kaçınması ve belirli bir yüz ifadesi yoksunluğu

-Konuşmaması, geç konuşması veya daha önce kazanılan kelime ya da cümleleri söyleme yeteneğini kaybetmesi,

-Kelimeleri ya da cümleleri kelimesi kelimesine tekrarladığı halde nasıl kullanılacağını anlamaması, sürekli aynı kelimenin tekrar etmesi

-Duyguları ifade edememesi, başkalarının duygularının farkına varamaması, karşılıklı sosyal etkileşimde pasif, agresif ya da yıkıcı ve duruma uygunsuz şekilde yaklaşma eğilimi göstermesi

-Yüz ifadesi, beden dili veya ses tonu gibi kelimelerle ifade edilmeyen iletişim yöntemlerini tanımada zorluk çekmesi

-Mizahı anlamakta zorluk yaşaması, tehlikeye karşı kayıtsız kalması

-Öne arkaya sallanma, kendi çevresinde dönme veya el çırpma gibi kendini tekrarlayan hareketler, bazen kendine zarar veren kendine vurma gibi davranışlar sergilemesi

-Belirli rutinleri veya ritüelleri geliştirme ve bunlarda meydana gelebilecek değişikliklerden büyük rahatsızlık duyması

-Koordinasyon sorunları yaşaması, ayak parmakları üzerinde yürümesi

-Oyuncak arabanın dönen tekerlekleri gibi herhangi bir nesnenin detaylarından aşırı etkilenme, ancak bu nesnenin genel amacı ve işlevini anlayamama

-Işığa, sese veya temasa karşı alışılmadık derecede hassas olmasına rağmen ağrı veya sıcaklığa karşı kayıtsızlık

-Bir nesne ya da faaliyete aşırı derecede odaklanma ya da takılma, belli yiyecek türlerini hepten reddetme ya da sadece belli yemekleri yeme

Otizm Spektrum Bozukluğunda erken tanı ve erken müdahale çok önemlidir. Erken tanı, çocukların davranış, beceri ve dil gelişimine çok yardımcıdır. Ancak, geç kalınsa bile müdahale her yaşta fayda sağlayabilir. Otizm spektrum bozukluğu semptomları genellikle tümüyle aşılmasa da, spektruma sahip kişiler hayatlarını daha iyi organize etmeyi öğrenebilirler.

Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar sıklıkla yoğun olarak planlanmış eğitim programlarına karşı oldukça olumlu tepki verirler. Sosyal becerileri, iletişimi ve davranışı geliştirmek için çeşitli aktivite içeren programlardan oldukça fayda görmektedirler.