Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne CİMER üzerinden 27 Ocak 2025 tarihinde 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında sorular yönelttim.

Başvuru metni aynısıyla şu şekildedir:

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından emeklilere yönelik duyurulan "Yeni yıl öncesinde, ihtiyaç sahibi emekli hemşehrilerimize 2’şer bin TL destek sağlamaya başladık" kampanyası kapsamında Bursa Büyükşehir Belediyesi'ne kaç kişi başvurdu?

Kaç kişi bu destekten yararlandı?

Toplam ne kadar ödeme yapıldı?

'İhtiyaç sahibi' emekli hangi kriterlere göre belirlendi?

Destek yapılan emeklilerin ikametine göre dağılımı nasıl gerçekleşti?”

***

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’nun ‘Bilgi veya belgeye erişim süreleri’ başlıklı 11’inci Maddesi şöyle der:

Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenen bilgi veya belgeye erişimi onbeş (15) iş günü içinde sağlarlar. Ancak istenen bilgi veya belgenin, başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka bir birimden sağlanması; başvuru ile ilgili olarak bir başka kurum ve kuruluşun görüşünün alınmasının gerekmesi veya başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi durumlarında bilgi veya belgeye erişim otuz (30) iş günü içinde sağlanır. Bu durumda, sürenin uzatılması ve bunun gerekçesi başvuru sahibine yazılı olarak ve onbeş (15) iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilir.

Kanun açık!

Soruya 15 iş günü içinde cevap verilir. İstenen bilgi veya belgenin hazırlanması süre gerektiriyorsa talep edene gerekçe bildirilir ve 30 iş günü sonunda talebine yanıt verilir.

***

Peki, 27 Ocak 2025’te CİMER üzerinden yaptığım başvuru nasıl neticelendi?

Birincisi Bursa Büyükşehir Belediyesi, 15 iş günü içinde cevap vermedi.

Yine 15 iş günü içinde ek süre istediğini belirtir bir gerekçeli bildirim de yapamadı.

Tam 38 iş günü sonra CİMER başvuruma olumsuz yanıt üretebildi.

Verilen cevapta ne deniyor biliyor musunuz?

Kişisel Verileri Koruma Kanunu gereği şahıs bilgilerinin açıklanması ve kurum bilgilerinin paylaşılması uygun bulunmamaktadır.

Sosyal destek talepleri Bursa Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Sosyal Destek Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri esasına göre değerlendirilmektedir.

Sosyal Destek Hizmetleri Yönetmeliğine www.bursa.bel.tr/ adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.”

***

Şimdi siz akıl sahiplerine soruyorum!

İstediğim sorular arasında cevabı KVKK kapsamına girebilecek herhangi bir konu var mı?

Yok! Ama cevapta KVKK deniyor! Siz, bu KVKK uydurmasını yuttunuz mu? Sakın ‘ikamet’ demeyin! O zaman okuduğunuzu da anlamadığınız ortaya çıkar ki o durumda baldızlığın liyakat sayılmasına hak vermekten başka ne gelir elden?  

Yetmiyor, ‘kurum bilgilerinin paylaşılması uygun bulunmamaktadır’ deniyor!

O zaman Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mustafa Bozbey’e sormak gerek, hani şeffaflık nerede?

Seçim zamanı siyasal propagandanızın malzemesi haline getirip ‘perişan’ dediğiniz sonra da her birine ayda 2 bin lira vaat ettiğiniz emeklilere bir ödeme yapmadınız mı yoksa?

Öte yandan ‘herkese değil ihtiyacı olana vereceğiz’ deyip kendi kendinizi yalayarak sınırladığınız destek kapsamında şayet verdiyseniz o 2 bin lira ‘perişan’ emeklinin hangi ihtiyacını karşılaşmış acaba?

Yoksa hiç yardımda bulunmadınız da kamuoyunu mu yanıltıyorsunuz? Nasılsa kime, ne verdiğimizi kimse bilmiyor!

İşte Sayın Bozbey’in dilinden düşürmediği şeffaflığı bu kadar!

Meclis kürsüsünden sizi eleştiren üyenin faturalarını gösterirken de KVKK gereği davransaydınız ya!

***

Kendi için değil kenti için çalışan yerel idarecilere saygıyla…